Friday, January 7, 2011

Alkesah........Si Bapak Malang...........

Pada suatu hari ada satu family ,turun ke uma mereka yg di atas bukit ,
mentua laki dia bawa barang kering, 
naik atas bukit tempat diaorg mau becucuk tanam
bersama menantu nya yg bawa anak kecil,

bapak mentua dia ada bawa sesagun,
bila sampai di destinasi di atas bukit itu,
si bapak mentua tadi mulakan keja dia makan sesagun itu,

sambil menantu dia menyusu anak kesayangan nya,
dengan tidak disangka2, bapak mentua dia tersendat ,
semasa makan sesagun itu,

lalu dia mencari air,
tetapi malang nya org yg bawa air belum sampai2 lagi,
 masih dalam perjalanan menuju ke tempat mereka atas bukit itu,
untuk menyelamakan diri daripada pengsan sendat sesagun,
bapak mentua yg malang itu tadi, terus belari ketempat
menantu dia yg sedang menyusui anak kesayangan nya itu

kamu tau apa dia buat,?
 si bapak tadi tu terus menarik cucu dia ,
dan menyusu dekat menantu dia itu,
semasa dia sedang menyusu dekat menantu itu 
laki perempuan itu pun sampai kt situ,
 sambil melihat bapak dia sedang menyusu kt bini nya,

laki dia pun marah,
 dan bapak malang  td itu pun beredar dari situ,
suami pompuan td tu mengarahkannya balik,
ke rumah besar dan bawa si bapak malang  bejumpa dgn ketua kampung,
untuk menyelesaikan kes mereka
dia mahu ketua kampung itu menghukum bapak malang itu

tetapi.......kamu tau apa dia jawap
ahhh............dgn penuh perasaan,
" kamu semasa kecil pun menyusu dekat bini saya
tidak juga saya marah sama kamu.
saya  menyusu untuk menyelamat kan diri saya dari tersendat makan sesagun,
kalau tidak, saya pun tidak mau minum susu bini kamu.
kamu  sanggup tengok  saya mati??", kata si bapak malang itu,

si anak td pun betolak ansur dgn si bapak malang itu
kes kena tarik balik ,so xada yg kena hukum

            T A M M A T





No comments:

Post a Comment